شرکت استیل پایتخت

021-66794003 (6 خط)
شرکت استیل پایتخت

شرکت بازرگانی استیل پایتخت فعال در زمینه واردات و توزیع انواع استنلس استیل مصرفی در صنایع غذایی ،نفت ،گاز،پتروشیمی
4003 79 66 -021

بایگانی

۲۴ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۴ ، ۱۰:۵۷
حاتم حاجی محمدی

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۴ ، ۰۹:۳۵
حاتم حاجی محمدی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۴ ، ۱۵:۱۴
حاتم حاجی محمدی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۴ ، ۱۱:۳۵
حاتم حاجی محمدی

فولاد زنگ نزن 304  (stainless steel 304) یا همان استینلس استیل 304 یکی از پر کاربرد ترین و شاید پر کاربرد ترین  نوع فولاد زنگ نزن می باشد که در دسته فولاد زنگ نزن آستنیتی قرار می گیرد.فولاد زنگ نزن 304 در تمامی اشکال تولید می شود و به مصرف می رسد. این استیل به صورت ورق ، میله،  رول ، لوله  و ... در بازار موجود است.فولاد زنگ نزن 304 در استاندارد اروپایی 1.4301 نامگذاری می گردد .


مقاومت خوردگی فولاد زنگ نزن 304 از 316 کمتر می باشد.همچنین قیمت این نوع  استیل از 316 ارزانتر می باشد.

فولاد زنگ نزن 304 و نمونه اصلاح شده آن با حداقل کربن (304Lدر صنایع مختلفی همچون نفت و گاز و پتروشیمی ، صنایع غذایی، دارویی و ... مصارف گوناگونی دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۴ ، ۱۰:۵۹
حاتم حاجی محمدی

دیاگرام فلزی دوتایی آهن – کربن، دیاگرامی تعادلی از کربن در محلول جامد آهن است که نشان دهنده تغییرات ساختاری آلیاژهای آهن – کربن نسبت به درجه حرارت می باشد. این دیاگرام بر حسب درصد کربن آلیاژ، درجه حرارت، سرد کردن یا گرم کردن بسیار آهسته رسم شده و به همین علت به آن دیاگرام تعادلی آهن – کربن می گویند.از آنجایی که آهن و کربن تشکیل یک ترکیب واسطه به نام سمنتیت Fe3C می دهد، این دیاگرام را دیاگرام آهن – سمانتیت نیز می نامند.

آهن ماده ای آلوتروپیک (چند ساختاری) بوده و در حین انجماد از حالت مذاب تا رسیدن به دمای محیط، تبدیل به ساختارهای مختلف می شود. در نمودار آهن - کربن سمانتیت، آستنیت، لدبوریت، آهن آلفا، آهن گاما و آهن بتا دیده می شود.

در نمودار آهن-کربن سه نوع فولاد با ترکیب و ریزساختار مختلف دیده می شود (یوتکتوئیدی، هیپویوتکتوئیدی، هایپریوتکتوئیدی) که توضیحات آن در لینک زیر به تفصیل آمده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۴ ، ۱۰:۰۲
حاتم حاجی محمدی

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۴ ، ۰۹:۵۸
حاتم حاجی محمدی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۹۴ ، ۱۵:۴۵
حاتم حاجی محمدی

فولادها از نظر آلیاژی به چهار گروه اصلی تقسیم می شوند:

1- فولادهای ساده کربنی

2- فولادهای کم آلیاژ

3- فولادهای متوسط آلیاژ

4- فولادهای پر آلیاژ

در فولادهای ساده کربنی، کربن اصلی ترین عنصر آلیاژی بوده و عناصری مانند منگنز و سیلیسیوم و آلومینیوم به مقدار جزیی و برای گاز زدایی به آن ها اضافه می شود. میزان کربن این فولادها نقش اصلی در میزان افزایش استحکام آنها پس از عملیات حرارتی دارد.

این فولادها به سه گروه کم کربن، کربن متوسط و پر کربن تقسم می شوند:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۹۴ ، ۱۴:۴۱
حاتم حاجی محمدی

 فولاد فلز مقاومی است که از آهن بدست می آید، ساده ترین روش ساخت فولاد ریختن آهن گداخته و مذاب داخل کوره تبدیل و دمیدن هوای گرم و اکسیژن روی آن که بخش عمده کربن موجود در آهن با استفاده از این روش می سوزد و در نهایت آهن تبدیل به فولاد خواهد شد.

 فولاد یا پولاد به آلیاژهای آهن که بین 25 0/۰ تا حدود ۲ درصد کربن دارند گفته می شود، فولادهای آلیاژی غالبا با فلزهای دیگری نیز همراهند. خواص فولاد به درصد کربن موجود در آن، عملیات حرارتی انجام شده بر روی آن و فلزهای آلیاژ دهنده موجود در آن بستگی دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۹۴ ، ۱۳:۱۲
حاتم حاجی محمدی